Kirjaimia Kertulta

Kerttu Hakalan blogi.

Minua kannattaa äänestää lokakuu 23, 2012

Filed under: Politiikka — kruttu @ 11:30 am
Tags: ,

Viimeisen ennakkoäänestyspäivän kunniaksi kerron, miksi minua nyt oikeasti vaan kerta kaikkiaan ei voi jättää äänestämättä.

1. Osaan politiikkaa, ja politiikka sopii minulle. Olen istunut yhden kauden Oulussa kaupunginvaltuutettuna ja tämän kauden olen ollut Mikkelissä vihreiden ensimmäinen varavaltuutettu. Teknisen lautakunnan jäsenyys on opettanut paljon, samoin Otavan opiston johtokunnan puheenjohtajuus. Otan asioista selvää, perustelen ja pohdin. Olen toiminut myös Oulun yliopiston ylioppilaskunnassa ja eri järjestöissä.

2. Olen sitoutunut Mikkeliin ja Otavaan. Rakastan tätä seutua. Kaipaan hieman enemmän säpinää, järjestöelämää ja sensellaista, mutta paljon enemmän nautin haja-asutusalueen rauhasta. En ole lähdössä minnekään, olen juurtunut tänne. Tunnen Otavan joukkoliikenteen kuin omat taskuni ja tiedän, milloin kirjasto on auki.

3. Tunnen lapsiperheen ja silpputyöläisen arjen hyvin, mutta opiskeluajastani ei ole pitkästi. En ole luutunut ajatukseen, jossa vain kahdeksasta neljään työskentelevät keskivertoihmiset kaipaavat palvelua ja muut olisivat jotenkin reppanoita. Tämän päivän kuntalaisuus ei ole pelkästään suoran palkkaverokertymän kasaamista vaan tarvitsemme yhteisöjä, iloja, apua ja joustavuutta. Myös virka-aikatyöläisen päivää helpottaa huomattavasti, jos palvelut kuten päivähoitopaikat löytyvät läheltä. Ennaltaehkäisevät palvelut ovat elintärkeitä.

4. Valmistuin juuri filosofian maisteriksi pääaineenani suunnittelumaantiede. Arvostan laaja-alaista suunnittelua ja aluerakenteen hallittavuutta. Rantojen leväperäinen kaavoittaminen ja poikkeusluvat rakentamisessa vievät pohjaa yhtenäiseltä, fiksulta suunnittelulta. Haluan, että tämä seutu ei enää pirstaloidu ja autoistu vaan että ihmiset voivat löytää täältä kodin ilman ympäristön pilaamista.

5. Haluan tosissani valtuustoon.

Ennakkoon voi äänestää missä tahansa ennakkoäänestyspaikassa, johon sattuu löytämään. Mukaan tarvitaan vain henkilöllisyystodistus. Numero on 345.

 

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s