Kirjaimia Kertulta

Kerttu Hakalan blogi.

Uusi luottamustehtävä lokakuu 25, 2012

Filed under: Arki,Politiikka — kruttu @ 1:16 pm
Tags:

Olen tosi hämmentynyt. Puhuin aiemmin puhelimessa yhden Otavaseuran toiminnassa mukana olleen mukavan ihmisen kanssa. Olin nähnyt syyskokouksesta ilmoituksen kaupoilla ja ajatellut mennä katsomaan millaista seuran toiminta olisi. Uutta verta kuulemma kaivataan ja sain rohkaisua mennä paikan päälle.

Tuntui vähän hölmöltä ilmaantua tällä tavalla vaalien alla kokoukseen. Että nytkö sitä ehdokasta kiinnostaa, ettei vaan olis vaalit mielessä… Olen arkaillut ottaa seuraan yhteyttä, vaikka haluaisinkin edistää sen kautta joukkoliikenne- ja joitakuita muita asioita Otavassa. Graduväsymys vei keväällä voiton, nyt syksyllä en vielä ehtinyt. Joten joka tapauksessa ajattelin, että kerran mukaan pyydetään ja mukaan haluan niin tietenkin menen.

Siellä sitten esitettiin minua puheenjohtajaksi. Sanoin, etten ole vielä jäsen. Perusteluja tuli useammasta suusta, opiston johtokuntaa ja teknistä lautakuntaa ja sensellaista. Eihän siinä tiiä miten olla! Olin varma, että joku vanha jäärä löytyisi joka epäilisi että miten seuran käy jos puikkoihin astuu joku ihan ihme vihreä tyyppi. No, ei löytynyt ei. Kieltäytyminen ei tullut kyseeseen.

Olen edelleen tuosta eilisiltaisesta vähän nolostuneena ja kummastuneena. Mutta ehkä sitten kun vaalit on ohi (ei muuten mene kauaa!) on kiva keskittyä vähäsen siihen kaikkeen, mitä ihanaa Otavaseuralla olisi tarjota minulle ja minulla sille. Hirmu mukava olo tästä yllättävästä pestistä kyllä on. Mikään järkälemäinen yhdistys ei ole kyseessä, eikä toiminta ole ollut kovin aktiivista viime vuosina, mutta selkeä tehtävä seuralla on. Itse ajattelen sen voivan toimia jonkinlaisena aluejohtokuntana, niitä kun ei maalaiskunnan yhdistyessä kaupunki-Mikkeliin vielä perusteltu.

Tuulimyllyn ja vanhan kirkon kunnostuksen suunnittelu ja ehkä siinä ihan kunnolla mukana olo tuntuu hirmu hyvältä. Bussiaikatauluissa, kaavoituksessa, lapsiperheiden toiminnassa, opistoyhteyksissä, koulutilan tulevaisuudessa… Niin monissa asioissa olen miettinyt, mikä olisi oikea suunta toiminnalle ja miten koota otavalaisia yhteen. Nyt sitten minut koottiin tähän porukkaan mukaan, ihan uskomatonta! Toivuttuani astun puikkoihin ja toivon että päästään suunnittelemaan mukavia juttuja!

 

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s